Jak hrát Tenshiho českou DB
Poslední dobou se zde objevilo několik deníků/kanceláří, které jsou rozehrány v Tenshiho skvělé DB. Zároveň se v chatu objevily nějaké dotazy a spousta poznatků, takže je nejlepší vše hezky sepsat.
Jak přidat DB do hry
Nejdříve je třeba stáhnout samotnou databázi:
- FM 2020 - viewtopic.php?f=326&t=11664 po Krajské přebory (D5)
- FM 2021 - viewtopic.php?f=340&t=11700 po I.B třídy (D7)
- FM 2022 - viewtopic.php?f=361&t=11875 po Okresní přebory (D8)
Dále je možné stáhnout DB s reálnými hráči pro všechny týmy od Divizí po první ligu, viz viewtopic.php?f=361&t=11856 Popř. grafiku ke každé verzi (loga + stadiony), viz příspěvky s jednotlivými verzemi.
Soubory DB je zapotřebí přidat do adresáře editor data v adresáři souborů hry (pravděpodobně USERDATA/Sports Interactive/Football Manage 20XY). Pro aplikaci DB je samozřejmě zapotřebí rozjet úplně novou hru! Soubory s grafikou pak do adresáře graphics ve stejném umístění.
Přidání krok za krokem
V hlavním menu tedy zvolíte úplně novou hru a pak je třeba zvolit databázi:

DŮLEŽITÉ: DB je zapotřebí nekombinovat s jinou DB, která základní hru rozšiřuje o další soutěže a kluby (tzn. vytváří nové ID). Jinak se bohužel DB poperou, nebudou sedět ID a týmy pak mohou postupovat/sestupovat zcela mimo pyramidu. Pak je třeba přejít na Pokročilé nastavení.
Po startu proběhne načtení dat z DB a jelikož je tam změn jako mraky, bude to trvat dlouho (na slabším HW klidně i více než 10 minut!). Nejedná se o zásek, prostě to jen trvá a je třeba s tím počítat (já třeba osobně spouštím novou hru vždy na druhém stroji NB<>PC):


- Další hratelné národy/ligy
- Velikost databáze
- Přidat klíčové zaměstnance
- Přidat hráče do hratelných týmů
- Vypnout přestupy v prvním přestupním oknu
- Vypnout maskování atributů hráčů
- Ostatní volby
Hratelné ligy a velikost DB
Obojí spolu souvisí a má to přímý vliv na hru. Malá DB a jediný národ můžu hru udělat poněkud méně reálnou, za to však stále dobře hratelnou na slabším HW. Čím více hráčů (a zemí) totiž bude v herní DB, tím pomalejší celá hra bude a zároveň tím větší budou uložené jednotlivé soubory hry. Tzn. že když si tam přidáte i okolní státy a třeba Anglii, Německo, Španělsko, popř. nějakou Afriku a Jižní Ameriku + DB nastavíte na Velká, může se stát, že už po roce hraní bude mít soubor hry třeba 500 MB! O rychlosti hry se raději zmiňovat nebudu, sám jsem se v tomto docela vytrestal při Bury kanceláři.
Na druhou stranu, mít tam jen ČR a malou databázi, znamená, že máte málo hráčů. Menší výběr, ale počet TOP talentů zůstává, takže se může stát, že velmi snadno narazíte v nějakém okresním přeboru na hráče s PA přes 150. Toto je hlavně na začátku celé hry, kdy je generováno docela hodně hráčů, zvláště pak do hratelných týmů!
Pro reálnější zážitek je tedy fajn přidat do DB i další ligy, popř. regiony a mít větší DB hráčů tak, aby se všichni TOP talenti rozmělnili. Např. při hře jen ČR můžete mít hned ve třetí sezóně 45 českých generů s PA 130+, zatímco při 10 evropských ligách + Africe + JA, jich bude jenom 5. Docela rozdíl, že?
Nepřidávat klíčové zaměstnance
Tuto volbu je třeba si dobře rozmyslet. Závisí hned na několika faktorech:
- Hraju za amatérský klub? Polo-profi? Nebo profi klub?
- Může to mít vliv na finance? Nezruinují zaměstnanci, které nechci, klub?
- Jakým směrem se chci vydat?
- Jak moc reálnou a těžkou tu hru chci mít?
Směr a realismus už je jiná stránka. Tady záleží na tom, jestli to chcete hrát jako stále beru jen to nejlepší, ať už je to kdokoli a odkudkoli. Nebo naopak zaměstnance berete jen opravdu z okolí klubu (např. fyzio z Prahy asi v realitě nepůjde zrovna do Krnova nebo Jílového). Co se týče kvality, zde můžete upřednostňovat např. zaměstnance, kteří mají preferované rozestavení dle Vaší taktiky nebo preferují podobný styl, na úkor lepšího aktuálního hodnocení. U generovaných zaměstnanců může být ještě problém, že jich bývá více, než dovoluje vedení klubu, popř. že jejich národnost je opravdu různorodá (viz Vsuvka). Pokud chcete mít hru reálnější doporučuji využít tipy, které jsou níže.
Ale celkově je toto nastavení o tom uchránit finance, jak moc se s tím chcete zdržet na začátku a jak moc chcete hru reálnou. Pokud chci hru reálnější, rozhodně doporučuju nepřidávat klíčové zaměstnance, ale všechny si pak najít (je to sice zdlouhavější, ale reálnější).
Přidat hráče do hratelných týmů
Tuto volbu je třeba si také dobře rozmyslet a také závisí hned na několika faktorech:
- Hraju za amatérský klub? Polo-profi? Nebo profi klub?
- Může to mít vliv na finance? Nezruinují hráči, které nechci, klub?
- Jak moc reálnou a těžkou tu hru chci mít?
Druhou důležitou věcí je reálnost samotné hry. U generovaných hráčů totiž bývá velmi různorodá národnost (viz Vsuvka) a upřímně, není úplně reálné najít v Dolní Lhotě (Okresní přebor) hráče z Krymu, Thajska, Francie a Ugandy. Neříkám, že zahraniční hráči se v týmech u nás nevyskytují, ale hráči hry (manažeři) z blízkého okolí klubů rozhodně ví lépe než hra, jestli tam cizinci jsou a jací. Stejně jako u zaměstnanců nemusíte cizince ignorovat/vyhazovat, ale je možné je v klubu mít (viz tipy níže), jen si k tomu určete, za jakých podmínek. Tzn. jestli tam opravdu chcete mít všechny hráče bez ohledu na okolnosti (prostě chci jen ty nejlepší) nebo vezmu hráče podle reality (tzn. že těžko někam do Orlických hor přijde např. nějaký Brazilec).
Takže pokud chcete uchránit finance klubu hned na začátku, je asi lepší hráče negenerovat, ale cíleně vyhledávat.
Vsuvka - multikulti
Jedna věc, která se dá SI jednoznačně vytknout je, že se místo na opravy chyb soustředí na věci okolo rasy (rasismu), LGBT a celkově nějaké té multikulti. Což však dělá hru poněkud nerealistickou, pokud máte půlku týmu v I.B třídě pardubického kraje opravdu tmavé pleti (takže by se ani nedalo říct, že jsou to rómští spoluobčané). Do toho máte v týmu třeba 6 cizinců, každého jiné národnosti. To samé pak mezi zaměstnanci.
Neříkám, že nějaká ta kulturní a rasová rozmanitost je špatně a i v ČR se určitě najdou týmy, kde bude vyšší počet nebílých hráčů a také těch zahraničních, ale celkově to v FM s realitou příliš nekoresponduje. Pokud Vám toto vadí, máte vlastně dvě možnosti. Tou první je, že si nevygenerujete ani hráče ani zaměstnance a všechny si pak najdete a najmete, aby to sedělo realitě.
Druhá varianta je, že podstatně zvětšíte DB. Toto jsem alespoň vysledoval já, netuším nakolik je to pravdivé. Ale pokud máte více národností i lig, a také větší DB, tak se ta multikulturnost trochu rozmělní, že už pak máte třeba jen jednoho zaměstnance a dva hráče z ciziny. Toto už je realitě mnohem blíže, ale za sebe mohu říct, že jsem toto odpozoroval na FM21 a s verzí DB pro tento ročník. Možná v novějším ročníku/DB je to už jinak, Tenshi si hrál i s preferencemi.
Vypnout přestupy v prvním přestupním oknu
Pokud se nepletu, toto nemá vliv na podepisování volných hráčů, takže přestupy v rámci amatérů povolené jsou. Tato položka se týká hlavně přestupů mezi profíky, takže pokud chcete hrát I.A třídu, můžete tuhle volbu ignorovat. Pak záleží jen na tom, jestli Vám vadí, že se týmy v první lize pozmění hned na začátku nebo ne.
Vypnout maskování atributů hráčů
Tohle nemá tak úplně zásadní vliv na DB a tuto položku můžete uplatnit v jakékoli hře. Samozřejmě skrytí atributů je reálnější, pokud hráče neznám, musím se o něm nejdřívě něco dozvědět. Takže pro vyšší míru reality je asi lepší maskování ponechat. Opačnou stranou mince je, že např. v Okresních přeborech ty hráče nemáte šanci znát a pokud si je nevygenerujete, tak se opravdu těžko zjišťuje, jací jsou a jestli někoho podepsat nebo ne. Když hrajete první ligu nebo TOP zahraničí, tak se většinou řídíte dle reality a maskované atributy tolik nevadí.
Osobně bych maskování nejspíše nevypínal, hra je pak reálnější. Ale pokud existuje skin, který místo čísel zobrazí jen nějaký znak/tvar (např. kolečko), který bude obarven podle hodnoty atributu, už by mohlo být zajímavé maskování vypnout. Pokud totiž světle zelené kolečko může znamenat 15 i 20 (a já vlastně ani nebudu vědět kolik přesně), tak je maskování opravdu zbytečné. Pokud takový skin znáte (nebo víte, jak skín podle toho upravit), dejte prosím vědět.
Ostatní volby
Z ostatních voleb stojí za to zamyslet se nad zákazem převzetí klubu, který už manažera má. Pokud se však chystáte hrát za kluby z nižších pater, tato volba minimální vliv (snad, aby se nedal vytvořit druhý manažer, kterým byste si nějak pomohli). Ostatní položky mají na hru víceméně podobný vliv a je možné je ignorovat, tedy nechat vše odškrtnuto.
Jak si hru zpestřit/ztížit
Způsobů na ztížení hry, tedy jak ji udělat realističtější, je více. On je totiž zásadní problém, že postoupit z Okresních přeborů až do Divize, potažmo Třetí ligy vlastně nebývá tak zásadní problém. S dobrou taktikou a vhodně poskládaným/doplňovaným týmem se dá dělat postup vlastně každý rok. Takže po čtyřech letech můžete být klidně z OP v Divize a pak za další rok nebo dva v ČFL/MSFL. Toto může leckoho odradit a nemusí jej to bavit, takže tady jsou tipy na ztížení hry, aby se nedalo tak hrát tak snadno:
- Bez cizinců (striktně)
- Cizinci jen na Erasmus nebo v práci dle regionů
- Hráči/zaměstnanci z okolí
- Stejné preference u zaměstnanců
- Žádní hráči/zaměstnanci navíc
Pokud si necháte hráče/zaměstnance vygenerovat, okamžitě po začátku hry se zbavte všech cizinců a to bezvýhradně. "Plešatí magoři" (Pajinos omluví
Cizinci jen na Erasmus nebo v práci dle regionů
Osobně nejsem zastáncem hry bez cizinců, protože to podle mého popírá realitu. Třeba u nás na vesnici hráli za muže Slovák nebo Vietnamec a za žáky u nás "načerno" hrál nějaký klučina z Jižní Ameriky (tuším, že z Peru), který tady byl s tátou, jenž tady zase byl na nějaké 2 měsíce pracovně. Podle mě je tedy mnohem reálnější si ty cizince nechat, ale nastavit si omezení, aby to dávalo smysl vzhledem ke konkrétnímu klubu a regionu. Neříkám, že v klubu z I.A třídy nemůže být člověk z Liberie nebo Nigérie, ale úplně reálné to asi také není. Pravidla mohou být následující:
- Velké město - ve velkém městě není problém sehnat cizince; v Praze se určitě může objevit nějaký Japonec, Peruánec nebo Australan (ať už hráč nebo zaměstnanec), protože zde pracuje; ale asi těžko někdo takový bude hrát/pracovat třeba za Velké Karlovice že!?
- Region - tady už je to pro vesnické kluby snazší, např. na Frýdecko-Místecku snadno objevíte Slováka a na Třinecku Poláka; takže cizinců, jejichž národnosti odpovídají regionálním specifikům, se nemusíte zbavovat; věřím, že ostatní regiony to mají podobné, takže si jen zvolte co je pro Vás specifické - určitě se u nás objevuje spousta Vietnamců, Ukrajinců nebo i Korejců; toto nastavení se tak dá vztáhnout i na zaměstanance;
- Erasmus - toto nastavení někteří používají tak, že si nechají libovolné hráče (nikoli zaměstanance) libovolné národnosti, ale pouze do 25 let a to pouze na půl sezóny -> tedy, že hráč je zde na výměnném pobytu a po půlce roku zase odjede; teoreticky se do této kategorie mohou řadit i hráči mladší 19 let, neboť i tito mají program Erasmus nebo podobný; důležité je v tomto případě prospustit hned všechny hráče (cizince) starší 25 let a ty mladší využít opravdu jen na půl roku;
- Malý klub, velké město - tyto kluby to mají jednodušší, protože zde můžete uplatnit všechny výše uvedené pravidla, záleží jen na Vaší kreativitě, resp. znalosti konkrétního prostředí;
- Malý klub, periferie - tohle už je horší, ale k velkému městu to pořád může být blízko; takže Erasmus spíše ne (ten platí hlavně pro malé kluby z velkých měst, které mají VŠ), ale ostatní pravidla zde platit mohou;
- Malý klub, díra světa - třeba taková Žulová v Olomouckém kraji, to je zapadákov v Jeseníkách u hranic s Polskem; tady Erasmus ani rozliční cizinci určitě nehrozí, takže reálné je pouze specifikum regionu;
Hráči/zaměstnanci z okolí
Řekněme, že jsme ve Vrchlabí (u Krkonoš). Dostat sem nějakého zbohatlíka z Prahy asi nebude úplně problém, ale že byste sem podepsali třeba kluka z Karlových Varů nebo Českého Krumlova? To asi úplně nevýjde. Parametry tohoto omezní vycházejí z velikosti (reputace) samotného klubu, potažmo regionu. Jestliže je to klub hrající Okresní přebor, je to velmi úzký okruh. Pokud tým hraje Krajský přebor nebo Divizi, už je to jednodušší a dá se brát ze širšího okolí. Rozhodně je tak snazší hrát za Uhelné sklady v Praze než např. za onu Žulovou. Ale tato varianta opravdu přidává na zásadní realitě a ve spojení s omezením cizinců může velmi znesnadnit rychlé postupy výše.
Stejné preference u zaměstnanců
Tuto volbu jsem v rámci FM21 objevil až poměrně pozdě, ale určitě je to zajímavé specifikum hry. Nemáte totiž snahu podepsat nejlepšího dostupného zaměstnance, který má zájem, ale vybíráte si podle preferencí. K dispozici jsou taktický styl, preferované rozestavení, herní styl a druhé preferované rozestavení. Hledejte vždy lidi co nejvíce odpovídají vaší filozofii, umožní Vám to snadněji rozvíjet Vaše hráče. Nevýhodou je, že se značně omezí počet lidí, ze kterých si můžete vybrat. Pak už volíte jen ty nejlepší, kteří zbydou. Mnohdy tak nenajmete toho opravdu nejlepšího dostupného trenéra, ale třeba až toho pátého. Jak moc důsledně to budete brát opět záleží jen na Vás.
Žádní hráči/zaměstnanci navíc
Čím níže hrajete, tím striktněji byste měli toto pravidlo dodržovat. Upřímně, opravdu je v klubu v Okresním přeboru hlavní trenér, asistent, trenér brankářů i kondičák? O skautech a náborových analyticích či výkonnostních trenérech ani nemluvě! Takže pokud hrajete nižší soutěže, minimálně byste měli mít jen tolik zaměstnanců, kolik Vám dovolí klub (pokud si necháte zaměstnance generovat, určitě těch zaměstnanců více bude). A taky, čím níže hrajete, tím více si rozmyslete, jestli je reálné mít v klubu všechny povolené zaměstnance, např. i toho fyzioterapeuta. U nás na vesnici třeba byli sice dva trenéři u Áčka, ale AM se neúčastnil všech tréninků (takže jeho přínos byl diskutabilní), za to u brankářů jsme měli kluka co chytal KP, ale jednou týdně přišel a udělal trénink pro všechny brankáře od žáků až po muže. Výzvou by tak mohlo být starat se o vše sám a mít k dispozici jen trenéra brankářů.
Trochu specifická situace je u skautů, kde si naopak myslím, že u nižších soutěží je to řešeno špatně. Tam je to víceméně tak, že se všichni znají a pokud mají v den zápasu volno, jedou se klidně podívat do vedlejší vesnice na jiný zápas (bo pivo a klobása
Ale platí to nejen na zaměstnance, ale i na hráče. Opravdu má někdo v OP kádr čítající 20 hráčů a 3 brankáře? Co si já pamatuji, tak to bylo tak 16+2 (když se hodně dařilo a na zápasy jsme byli rádi za kompletní 11
Celkově jde prostě o to, uzpůsobit počet zaměstnanců i hráčů klubu a soutěži tak, aby to co nejvíce odpovídalo realitě.
Omezit počet zkoušek
I když to jde vlastně proti filozofii o skautingu, je to správná připomínka, kterou měl Dexter07. Čím níže hrajete, tím méně zkoušek byste měli nabízet. V reálu asi těžko tým z OP přivede na zkoušku 40 borců, z nichž si vybere 5 hráčů, které si nechá. Takže na úrovni okresu si dejte omezení třeba na 5 zkoušek v rámci každého přestupního období, resp. na půl rok.
Jak na finance
Kromě podepisování hráčů beze smluv (viz níže) je od poslední verze výhodné, zaměřit se na úspěchy všech týmů v klubu. U malých klubů máte zpravidla jen A-tým a U19, ale cílem by mělo být, aby oba týmy hrál co nejvyýše. V čím vyšší divizi tým je, tím více peněz získá na odměnách (za účast, někdy i za výsledky). Ideální je tak zaměřit se hned od začátku na tým U19, i když Vám Áčko hraje jenom Okresní přebor.
Soutěží pro U19 je relativně málo, ale odměny se zvyšují opravdu hodně. Takže klidně může hrát A-tým teprve v Krajském přeboru, ale U19 už může být v první lize a vydělávat nemalé finanční prostředky (viz Luckymenova kancelář za Drnovice. Jednou z možností, jak udržet finance juniorů pod kontrolou, je ihned po náboru všem ukončit zkušební doby. Následně je oslovit a nabídnout jim, aby hráli na bez smlouvy zadarmo. V pozdějších fázích tak můžete ušetřit velmi solidní peníze a většinou na to hráči uslysší. U lepších hráčů, kteří mají potenciál je však vhodnější jim nabídnout nějakou lepší smlouvu (pokud je to možné).
Druhá možnost, jak vylepšit juniorku, hlavně co se týče výsledků, jsou mládežníci na zkoušku. U hráčů do 19 let, je zpravidla velmi snadné je získat na zkoušku i v průběhu sezóny. Na rozdíl od chlapů, je však (zatím) možné, aby hráči na zkoušku, pokud splňují věkový limit, hráli v mistrovských utkáních. Takto můžete získat na 4týdenní zkoušku některé málo využívané hráče z klubů s lepší akademií, a tito hráči Vám pomohou vykopat postup.
Tipy na úspěchy ve hře
Toto jsou tipy sesbírané tady na fóru, neboť každý ke hře přistpuje individuálně a to je na tom to nejlepší. Je tedy na každém jakou cestu zvolí a zde je pár rad a tipů, které Vám mohou pomoci:
- Finance díky výsledkům - v poslední verzi jsou dobře nastavené odměny za účast v soutěžích, je výhodné dostat každý tým klubu do co nejvyšší ligy s co nejnižšími náklady.
- Všichni hráči bez smlouvy - tato varianta je finančně velmi úsporná a je výhodná v tom, že je snadné se hráče zbavit. Nevýhou je, že hráče může kdokoli podepsat a Vy tak musíte skládat nový mančaft klidně každý půlrok.
- Podepsat každého na alespoň polo-profi smlouvu - finančně velmi náročná varianta, která může klub rychle přivést k bankrotu, pokud se nepodaří některého z hráčů prodat. Výhodou však je, že hráče nikdo jiný nepodepíše, nemusíte stále skládat nový mančaft a na prodeji můžete opravdu dobře vydělat.
- Něco mezi - někteří manažeři tady na fóru uvedli, že v létě vybudují plně amatérský tým, ale po podzimu pak ty nejlepší hráče podepíšou, aby o ně nepřišli. Resp. aby na nich případně vydělali. Je to také zajímavý přístup, který umožní mít širší kádr, hráče si vyzkoušet a budovat to celé v poklidu a beze strachu, že o hráče snadno přijdete.
- Skautování týmů místo hráčů - u generů se nedá orientovat podle jmen, takže bez skautování to nejde. Jenže máte málo skautů a skautovat jednotlivé hráče je děsně pomalé. Doporučuji vždy nejdříve skautovat tým, skaut podá hlášení o všech hráčích a z nich si vyberete ty, kterým chcete věnovat čas svůj nebo svých skautů.
- Skautování důležitých hráčů - občas se může hodit skautovat u každého týmu významné hráče > kapitán, zástupce kapitána, klíčový hráč a nejlepší mladý hráč.
- Místo skautování zkoušky - toto se týká hlavně hráčů bez zaměstnanání, prostě je pozvěte na zkoušku a zjistíte jací jsou. Pokud máte zaměstnance se slušným hodnocením, ti Vám řeknou co si o hráči myslí a Vy se jejich názorem můžete řídit. Zkoušky se pak dají dobře zkombinovat i se skautováním týmů, prostě nabídnete hráčům, kteří Vás zaujali, zkoušky a tak zjistíte jací jsou.
- Mládežníci na zkoušku - hráči na zkoušku mohou (zatím) hrát mistrovské zápasy U19. Toho se dá snadno využít pro zlepšení kvality juniorky, ale hlavně pro zlepšení jejich výsledků.
- Hlášení skautů - máte aspoň trošku slušného skauta? Pak se řiďte jeho hlášením a jestli dá hodnocení 85+ (v novějších verzích hry bych řekl tak B nebo B+), uvažujte nad podpisem hráče, ideálně poloprofi smlouvou, abyste jej mohli zpeněžit. Já to tak dělám - pokud najdu kluka odpovídající mnou požadovaným pozicím, co má hodnocení 85+, tak ho prostě podepíšu se snahou jej později prodat. Takto se to dá řešit už v rámci KP a je-li skaut slušný, dá se dobře zpěněžit i 80 % navržených hráčů.
- Kontrola skautů - pokud už skauti někoho skautují na týden (nedávat víc, je to zbytečné!), podívejte se po pár dnech do skautingového centra na úkoly, jak to s daným hráčem vypadá. Je totiž možné, že skaut už nějaké přeběžné hlášení má a pokud skautovi věříte a on Vám zároveň řekne, že hodnocení hráče je 60 a méně, můžete tento úkol s klidem zrušit a čas skauta věnovat něčemu prospěšnějšímu; totéž platí, pokud o Vás hráč nemá zájem, pak může být zbytečné jej dále skautovat...
- Skautovat jen na týden - bylo to tady na fóru, objevilo se zde i video! Skautovat na déle než týden opravdu bývá nesmysl... týden stačí, nepotřebujete hned zjistit, jaké vlastnosti hráč má, potřebujete jen prvotně zjistit, jaké hodnocení hráč od skauta dostane. Tím si vyfiltrujete hráče s opravdu dobrým hodnocením a těmto věnujete další čas; můžete buďto přímo, nebo si je přidáte do užšího výběru a tam nastavíte, aby skauti udržovali hodnocení aktuální (tzn. tuším týdenní hodnocení každých 100 dní);
- Řiďte se zájmem ostatních - u hráče vždy sledujte, jestli se o něj zajímají ostatní kluby; pokud ano, dívejte se, jestli jsou to kluby z vyšší ligy; jestli se o hráče zajímají kluby z první a druhé ligy, je vysoce pravděpodobné, že je opravdu dobrý a tedy by mělo být ve vašem nejlepším zájmu jej podepsat! Ovšem pozor, to neznamená, že nemůžete objevit nějaký diamant Vy sami, aniž by o daného hráče projevil někdo zájem před Vámi...
- Podpisy dělat před přestupním obdobím - co se osvědčilo mi osobně, je realizování podpisů v období říjen-prosinec a březen-květen, tedy krátce po uplynulém přestupním období, ale dlouho před tím následujícím. AI týmy v tomto období prakticky nereagují, takže pokud objevíte solidního hráče, o kterého stojí kluby z vyšší soutěže, podepiště jej v uvedených měsících. Ostatní kluby na to zpravidla nereagují a i když se hráč rozhoduje docela dlouho, nakonec si vybere Vás.
Tento příspěvek bude průběžně aktualizován podle toho, jak se bude vyvíjet DB, popř. podle další rad a tipů, které se objeví zde na fóru.