Zápasový den + engine – představení novinek pro FM 18

Vydání nového dílu se blíží, a tak se na nás valí jedno video za druhým. Po oznámení novinek, představení týmové chemie, rozboru změn ve skautingu, uvedení novinek v taktice a zdravotnického centra, došlo také na Fantasy Draft a tentokrát je řada na zápasovém dni, potažmo enginu.

Přinášíme ucelený a přehledný souhrn všeho, co ve videu zaznělo.

Omluvte kvalitu screenshotů, k dispozici nejsou žádné oficiální materiály.

V centru zápasového dění

Zápasy jsou alfou a omegou fotbalového simulátoru, a proto se i letos vývojáři zaměřili na maximální zážitek ze zápasového dne, abyste se cítili jako skuteční fotbaloví manažeři.

Ještě než se pustíme do představení novinek, mějte na paměti, že některé věci je v tomhle případě lepší vidět přímo na videu, proto vám u zásadních věcí vyznačím minuty a vteřiny na videu.


Předzápasové preview

Změny proběhly zejména s ohledem na vizuální prvky a relevanci informací k danému utkání.

V levém spodním rohu budete mít při ruce souhrn hlášení o soupeři; v oblasti ligové tabulky dostanou prostor vaše nadcházející utkání, přehled zápasů v rámci ligového kola a úplně vpravo nahoře také výstupy v médiích.


Předzápasový brífink

Poté vás čeká taktický brífink s hráči (1:08), na němž lze svým svěřencům zdůraznit klíčové body pro nadcházející utkání, upozornit je na taktiku, se kterou půjdete do boje, a také předestřít předpokládanou sestavu.


Filmové sekvence („cut scenes“)

Neboli vložené animované záběry před vypuknutím utkání (1:33), které dokreslují zápasovou atmosféru. Jednat se může o nástup hráčů na hřiště, o rituály před výkopem (viz screenshot výše), neobvyklé záběry na stadion a další prvky, které máme dle vývojářů objevovat sami.


Přehled zápasových sestav

Jakmile potvrdíte sestavu pro utkání, budete si moci prohlédnout jak tu svou, tak soupeřovu v novém grafickém kabátku (1:36).


Týmový rozhovor

Jak vidíte z přiloženého obrázku, týmový rozhovor už nebude vypadat jako dřív (1:56). Jednak můžeme vidět prostředí kabiny, jednak je celý systém mnohem intuitivnější.

Zachovány byly tóny, kterými můžete k hráčům promlouvat, nicméně budete mít na výběr z široké palety kontextualizovaných sdělení (např. budou brány v potaz datové analýzy a statistiky, všechno by tedy mělo být variabilnější).

Kromě rozhovoru k celému týmu můžete poté promluvit kupříkladu k obráncům či útočníkům, ale také k jednotlivým hráčům. A jako vždy, i tuto povinnost lze přenechat na asistentovi.

Během přestávky o poločase budete mít na očích i některé důležité statistiky, abyste měli snazší rozhodování.


Zápasové uživatelské rozhraní

Výrazných změn doznalo uživatelské rozhraní, které používáte při zápasech (3:04). Skóre a další tlačítka byla přesunuta do levého horního rohu. Záložka „pitch“ zobrazuje samotné hřiště, ale jak vypadá třeba „taktika“?

Po kliknutí na zmíněné tlačítko se vám zobrazí obrazovka, kterou vidíte na obrázku výše. Zde můžete celkem jednoduše přesouvat hráče, vybírat náhradníky, měnit role i jiné taktické nastavení.

Tlačítko „analýza“ (4:00) vám poskytne přehled důležitých údajů, které by vám mohly pomoct zvrátit vývoj utkání, zatímco „aktuality“ (updates) zobrazí aktuální tabulku, výsledky a vstřelené góly v ostatních utkáních.

Přímo v zápase lze měnit nastavení kamery (4:28), včetně její výšky, přiblížení, a to nejen pro živé sledování, nýbrž i pro opakované záběry. Pochopitelně zůstalo nastavení pro rychlost přenosu.

Co se pokynů týče, ani ty nebyly ušetřeny a jejich zobrazení bylo lehce poupraveno (5:05).


Zápasový engine

Vývojáři tvrdí, že se jedná o zbrusu nový zápasový engine, který navíc podporuje DirectX 11. Nejlepší bude, když se na engine v praxi podíváte sami – 5:19.

Engine prošel zásadním úpravami, co se textur trávníku, hráčů i stadionů týče, velký důraz byl pak kladen na animace brankářů, přibyly i nové střely, oslavy a kličky.

Ve videu zároveň zaznělo, že nový engine umožňuje vývojářům snadnější a pružnější úpravy, ale především budoucí razantní vylepšování (ten předchozí byl v tomhle omezený). Tak snad.

Nejen mechanismy v pozadí byly přepracovány, vylepšení doznala i grafické stránka hry. Ve spolupráci s Creative Assembly (např. herní série Total War) došlo k dalšímu zdokonalení hráčských modelů, stejně jako stadionů. Během utkání bychom měli být svědky autentičtějšího chování jednotlivých hráčů.

O stadionech se konkrétně hovoří od 6:10. Kromě vylepšení jejich vzhledu přibylo i více druhů, takže by nemělo docházet k tak častému opakovaní. Znatelný by měl být rozdíl mezi malým stadionkem a gigantickou arénou.

S blížícím se vydáním nás vývojáři potěší ještě několika videy ohledně zápasového enginu.


Jak se vám změny v enginu líbí?

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá soubory cookies pro analýzu návštěvnosti a vaše pohodlí. Pokud s tím nesouhlasíte, můžete je kdykoliv ze svého prohlížeče odebrat nebo je zablokovat. Přijmout Přečíst více